13 Temmuz 2015 Pazartesi

İTALYA'NIN TUTKUSU, LOGOSUNU CİLALATTI: ALFA ROMEO



1910’ da  İtalya’nın Milano şehrinde aristokrat bir aile tarafından kurulan dev İtalya araba üreticisi ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, English: Lombard Automobile Factory, Public Company), firma zor duruma düşüp, Mühendis Nicola Romeo tarafından satın alınınca, Nicola soyadını markaya vermiş, ve ALFA bugünkü ismi ALFA ROEMO’ya kavuşmuş. ROMEO, 1911 yılından bu yana araba yarışlarında gözlerin aradığı bir marka. 1932 ve 1986 yılları arasında İtalyan bir firmaya ait olan marka, daha sonra FIAT ailesine katıldı.  Özellikle 1960’lı yıllarda Avrupa’da oldukça tanınırlık sağlamış ve ardından marka değeri yıl yıl artmıştır.


Yeni logosunu, Gulia markası ile tanıtan Alfa Romeo’nun, logo değişimde minimalizmin öne çıktığını ve bu doğrultuda logoda sadeleşmeye gidildiğini söyleyebiliriz. Bunun bir sonucu olarak amblemde öne çıkan yılan figürü artık daha büyük ve haç ile aralarındaki ayrım çizgisi de kaldırılmış. Ayrıca marka, artık altın renklerini değil gümüş tonlarını benimsiyor. Renoult ve Mini’den sonra, Alfa Romeo’da, markasını güncel tutmayı başarıyor ve  logosunun üzerindeki tozları alarak rötuşlanan markalar arasına katılıyor.

Alfa Romeo'nun yeni logosunu ilk kez kullandığı Giulia'nın tanıtım lansman videosunu  aşağıda izleyebilirsiniz:






KURUMSAL İLETİŞİM


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder