MINI, 1959’da üretim kontağını çevirdiğinde, Ford’un ünlü T
modelinden sonra en etkileyici modellerden birine dönüşeceğini bilmiyordu
muhakkak! 1960’ların sembol arabalarından biri olan MINI, kuruluş yıllarından
bu yana, yalnızca ufak değişikliklerle tasarımını korumuş ve adeta bir ikon
haline dönüşmüştür.
MINI, kendi tasarım kültür ve yaklaşımını MINImalizim’den
alıyor. Şu anda BMW grubuna ait bir marka olan MINI, MINImalizm yaklaşımını bir
tık daha ileri götürerek, logosunundaki gölge ve üç boyut etkisini terk etme
kararı aldı. Arabalarında üç boyutlu metalik logosunu kullanmaya devam
edeceğini fakat bunun dışında tüm kurumsallarında, dijital ve websitesi
çalışmalarında artık tek boyutlu MINI ile karşılaşacağımızı duyurdu. Öyle ki yeni MINImal MINI
logosunun lansmanı, MINI’nin yeni arazi aracı, MINI CLUBMAN lansmanı ile denk
getirildi.
Bundan önce de aynı sadeleşme ve logoda tek boyuta indirgeme
işlemini Volvo’da da görmüştük. Bugün MINI ve muhtemelen yarın başka bir ünlü
marka aynı trendi hiç şüphesiz izleyecektir.
KURUMSAL İLETİŞİM
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder